Tüketici Hakları
İade koşulları
Tüketici yasası gereği internet üzerinden almış olduğunuz ürünleri yedi gün
içerisinde iade etme hakkınız vardır. İade etmek istediğiniz üründe ya da
ambalajında herhangi bir hasar olmamalı, aksesuarları tam olarak paketlenmiş
olmalı, orijinal faturası ile beraber iade edilmelidir.
Ürünün tekrar satılmasını engelleyecek bir özelleştirme yapılmış olması halinde
ürünün iadesi kabul edilmez.
İade ürünlerinizi mutlaka iade sebebinizi bildiren bir not eki ve faturanız ile
gönderiniz.
İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, ürünü iade ederken kurumun
düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte iade işlemini gerçekleştirmeniz
gerekmektedir.
İade faturası, kargo payı dahil edilmeden (ürün birim fiyatı + KDV şeklinde )
kesilmelidir. Faturası kurum adına düzenlenen siparişlerin iadeleri, İADE
FATURASI teslim alınmadan tamamlanamayacaktır.
Ürünün hasarlı ya da yanlış çıkması durumunda, kargoyu size teslim eden
görevliden temin edeceğiniz tutanak formunu doldurarak ürünü teslim almayıp,
iade edebilirsiniz.
Ürünün herhangi bir veya birkaç yerinde hasarı olduğunun, sitede ve fatura
üzerinde açıkça belirtilmiş olması halinde, söz konusu ürünü/ürünleri bu
hasarlarından ötürü iade edemezsiniz.
Teslimat yapıldıktan sonra, ürünün hatalı veya arızalı olduğunun anlaşılması
halinde ürün garanti kapsamına girecektir.
Genel iade şartları aşağıdaki gibidir:
İadeler mutlak surette teslimatın yapıldığı kutu veya ambalaj ile birlikte
yapılmalıdır.
Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş, örneğin kutunun üzerine kargo etiketi
yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış ürünlerin iadesi kabul edilmez.
Ürünün sitede ve düzenlenen fatura üzerinde açıkça belirtilerek orijinal kutusu
yerine özel
Elektrobank.com.tr
kutusu içinde satılmış ve teslim edilmiş olması halinde iade işlemi
Elektrobank.com.tr kutusu ile
gerçekleştirilmelidir.
Tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın
alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmez.
İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal fatura (sizdeki bütün
kopyaları) ve iade sebebini içeren bir dilekçe göndermeniz gerekmektedir.
İade etmek istediğiniz ürün / ürünler için kargo ücreti size aittir.
Ürün seçiminde uyumsuzluk problemi yaşanabilecek ürünler için, mutlaka uyum
konusunda teknik destek alarak sipariş vermelisiniz. Bu tip ürünlerin orijinal
ambalajları açıldığında iade işlemleri mümkün olmamaktadır. (Örn: hafıza
kartları, bilgisayar donanım ve yazılım ürünleri vb.)
Özel Ürünler için iade şartları aşağıdaki
gibidir:
TELEFON iadesinde;
Ürün ekranında yer alan koruma bandı çıkarılmamış olmalıdır.
Ekranda ve telefonun diğer yerlerinde çizik, hasar vs. olmamalıdır.
Bütün standart aksesuarları hasarsız ve tam olarak orijinal paketleri ile
birlikte gönderilmelidir.
Diğer Ürünlerin iadesinde;
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler (açıldıktan sonra sağlık açısından
tehlike arz edebilen ürünler örneğin, kullanım esnasında vücut ile birebir temas
gerektiren ürünler, kulak içi veya kulak üstü kulaklık vb., tek kullanımlık
ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım
tarihi geçen ürünlerin iadesi mümkün değildir.
Aşağıdaki ürünlerin iade edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış
ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.
Her türlü yazılım ve programlar
DVD, VCD, CD ve kasetler
Taşınabilir bilgisayarlar
Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb)
İade İşleminde Uygulanacak Prosedür
Gelen ürün öncelikle İade Bölümü tarafından incelenir, gerekir ise ürünün
yetkili servisine ya da tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir.
İade edilen ürün yukarıdaki şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır.
Bu işlemin süresi 3 ile 7 iş günü arasında değişmektedir.
İade onaylandığında sistemimizde kayıtlı e-posta adresinize bilgi verilir.
Bu e-postayı aldığınızda müşteri hizmetleri birimimizi telefon ile arayarak
ücret iadesi ile ilgili banka bilgilerinizi teyit etmeniz gereklidir.
Teyit işlemi gerçekleştiğinde, ödemede kullandığınız yöntemle (kredi kartı tek
çekim, kredi kartına taksit veya banka hesabına havale ile) bedel tarafınıza
iade edilecektir.
Her türlü soru ve görüşünüz için İletişim bölümünü kullanabilir veya
info@elektrobank.com.tr
adresine e-posta gönderebilirsiniz.
İptal Koşulları
Siparişinizi iptal etmek için, siparişiniz kargoya verilinceye kadar sipariş
sayfanızdan ilgili ürünün siparişini iptal edebilirsiniz.
Ancak dağıtıma çıkmış siparişlerde, alışverişten vazgeçmeniz durumunda
siparişinizin kargo ücreti tarafımızdan ödenmiş olsa dahi, söz konusu tutar iki
yönlü kargo masrafı düşülerek iade edilir.
Garanti Koşulları ile İlgili Genel
Bilgiler
Sitemizde sattığımız ürünler aksi açıkça belirtilmediği sürece ithalatçı veya
imalatçı firmaların 24 ay (2 yıl) garantisi altındadır.
Bu ürünlerin tamir veya değişim işlemleri garanti veren firmalarca
gerçekleştirilmektedir.
Ürününüzün arızalanması halinde, ürünün garanti belgesinden veya kullanma
kılavuzundan elde edeceğiniz yetkili adresine gönderebilir ve garanti kapsamında
tamir veya değiştirme haklarınızı kullanabilirsiniz.
Fakat ürünün satışı sırasında tarafınıza belirtilmiş olan hata ve kusurlar
garanti kapsamı dışında tutulur.
Tarafımıza gönderdiğiniz ürünler de aynı şekilde yetkili servislere
gönderilmekte ve aynı işlemler gerçekleştirilmektedir. Ürününüzü size en yakın
yetkili servise göndermeniz halinde, işlem süreniz 7 - 10 gün kısalacaktır.
Ürünün hasarlı ya da yanlış çıkması durumunda, kargoyu size teslim eden
görevliden temin edeceğiniz tutanak formunu doldurarak ürünü teslim almayıp,
iade edebilirsiniz.
Ürünün herhangi bir veya birkaç yerinde hasarı olduğunun, sitede ve fatura
üzerinde açıkça belirtilmiş olması halinde, söz konusu ürünü/ürünleri bu
hasarlarından ötürü iade edemezsiniz.
Teslimat yapıldıktan sonra, ürünün hatalı veya arızalı olduğunun anlaşılması
halinde ürün garanti kapsamına girecektir.